Er du B2B sælger? Lær at sælge målrettet til B2B-kunder, og øg bundlinjen i din virksomhed. Få gode tips til B2B-salg, og bliv en endnu bedre B2B sælger.
B2B-salg er ikke raketvidenskab, men det til trods kan du alligevel få langt større succes med dine salgsmøder, når du kender og benytter en række vigtige salgsværktøjer og har viden om, hvordan professionelt B2B-salg fungerer.
Der er naturligvis ikke noget i vejen for, at du fortsætter dit B2B-salg, som du altid har gjort, men vil du også gerne løfte dit salg og undgå, at de potentielle kunder takker nej til dine tilbud, er du endt det helt rette sted.
Overordnet finder du to salgsgrene – nemlig B2C- og B2B-salg. B2C er forkortelsen for ”Business to Consumer” og omhandler salg fra virksomheder til privatpersoner. B2B er derimod forkortelsen for ”Business to Business”, og det drejer sig om salg virksomheder imellem.
At sælge B2C eller B2B kan, for den utrænede, synes som en rimelig ens opgave. Ønsker du dig at få stor succes med B2B-salg, så skal du dog gribe salgsopgaven og salgssituationen anderledes an. Målretter du din salgsstrategi til B2B-kunder, så øger du dine muligheder for at ramme plet.
B2B-salg kræver en mere proaktiv salgsindsats af sælgeren. Men når du formår at være proaktiv, kender de forskellige faldgruber og er opmærksom på, hvordan du skal gribe salg mellem virksomheder an, så ligger vejen til succes – både personligt og omsætningsmæssigt – helt åben for dig.