OPsalg
Sådan tjener du mere, hurtigt
Hvad er OPsalg?
OPsalg betyder at en sælger lykkes med, at sælge kunden en dyrere variant af samme produkt, end kunden i første omgang havde planlagt at købe.
Et ægte OPsalg karakteriseres ved, at det er på sælgerens initiativ, at kunden vælger det dyrere produkt.
Det skal altså være sælgeren der skaber salget og ikke kunden der selv efterspørger en dyrere løsning.
OPsalg er den hurtigste genvej til bedre indtjening
Nøglen til at løfte jeres indtjening hurtigt, er helt sikkert OPsalg.
Tænk engang på, hvor lille din investering er, for at løfte salget med måske 20, 30, eller 40%.
Selvom væksten i salget kun er på 5-10%, så er det stadig en rigtig rigtig god forretning.
Årsagen til, at det er den vildeste indtjening er, at alle dine faste omkostninger, reelt er dækket uden du sælger op.
Alt den ekstra indtjening du skaber, blot ved at spørge kunden om ikke de vil købe den lidt dyrere variant af dit produkt, lander direkte på bundlinjen.
Det koster ikke mere i markedsføring, husleje, forsikringer, administation o.s.v. når du sælger det dyrere produkt. De omkostninger er dækket af den billigere vaiant.
Så der er alt mulig grund til, at du skal lære dig selv og dine kollegaer at blive gode til OPsalg.
Hvordan kommer du i gang med OPsalg?
I kan meget hurtigt komme i gang, ved at følge nedenstående 3 trins model.
1.
Det første I skal gøre er, at skabe et overblik over alle de produkter I har, hvor I også kan tilbyde en dyrere variant.
2.
Dernæst skal I overveje, I hvilke situationer I mener det giver god værdi for kunden at købe den dyrere løsning.
3.
Når I har skabt jer det overblik, så udvikler I gode argumenter for, hvorfor kunderne skal købe den dyrere udgave.
Nu er det så tid til, at tage jeres gode værktøjer i brug. Prøv jer frem, find de gode situationer og de gode sætninger som virker.
Det er ikke sikkert I rammer plet første gang, men så må I bare justere lidt til undervejs.
Selvfølgelig er der også den lidt større model, hvor I også arbejder med både navngivning, prissætning, productplacement og italesætning af jeres OPsalgsmuligheder.
Sæt fokus på salg
Vil du også vide mere om dine muligheder, så lad os tage en uforpligtende snak
3 eksempler på OPsalg
1 En forsikringskunde, der vælger at købe en ulykkesforsikring med en højere dækning end oprindeligt planlagt.
2 En kunde i et byggemarked, der ender med at købe en 30 meter vandslange i stedet for den på 20 meter, som hun først havde besluttet sig for.
3 Kunden, der har bestilt en kop kaffe, bliver tilbudt en stor kop i stedet.
Eksemplerne og mulighederne er uendelige. Hvor mange muligheder har du og dine kollegaer for at skabe OPsalg i jeres hverdag?
Alle kan skabe OPsalg
Uanset om arbejder i en butik, på en restaurant, som håndværker eller B2B sælger, så har du helt sikkert rigtigt mange muligheder for at sælge OP hver eneste dag.
Håndværkere kan fx. bruge denne APP til at skabe mere salg.
Sæt fart på jeres salg
Det er forholdsvist hurtigt at komme i gang med at sælge OP. Erfaringen fra de virksomheder, jeg har arbejdet med viser, at resultaterne ofte kan ses allerede i løbet af få dage eller uger.
- Nøjagtig ligesom MERsalg og KRYDSsalg, så er OPsalg et af de værktøjer, der hurtigst giver både højere omsætning og en bedre bundlinje.
Vil du også vide mere om jeres muligheder for at sælge OP, så lad os tage en uforpligtende snak.
Sæt fokus på salg.
Sæt fokus på løfte salget i din virksomhed med et foredrag eller workshop
Optimér dine salgsevner
Vil du også:
- Booste dit salg?
- Vinde kampen om kunderne?
- Have flere tilfredse kunder?
.. så book en uforpligtende samtale, hvor vi får afklaret, hvordan du kan nå dine mål.
Skriv gerne lidt om dine ønsker og hvilken virksomhed du kommer fra.
Jeg ringer dig op, så vi kan aftale et tidspunkt, der passer ind i din kalender.