Gode produkter og kompetente medarbejdere er ikke altid nok til at få loyale kunder

Er du håndværker og vil du også gerne kende formlen på at skabe loyale kunder, der kommer igen og igen?

Jeg påstår ikke, at jeg har en magisk formel, men resultaterne af, at du og dine medarbejdere mestre nedenstående er næsten magisk .

For dine kunder handler det oftest om den service og personlige behandling, de får ”uden om” selve arbejdet, når de vurderer din virksomhed på Anmeld Håndværker, Trustpilot eller omtaler dig til andre.

Med disse 3 enkle tiltag kan du øge din kundeloyalitet væsentligt.

 

Overhold tiden

  • Kunden forventer, at du er der til aftalt tid.
  • Kunden har muligvis sat andre ting til side for at overholde jeres aftale – men det kan også forekomme, at kunden måske før har prøvet, at en håndværker helt udeblev fra sin aftale.
  • Vis respekt for kundens tid og gør dig fortjent til vedkommendes tillid.

 

Vær forberedt

  • Kunden forventer, at du kender til de indgåede aftaler.
  • Den håndværker, der skal udføre det aftalte arbejde, skal på forhånd have fyldestgørende information om, hvad der skal laves, information om de tidsmæssige aftaler samt kundens forventninger til kvalitet osv.
  • En god start på en opgave skaber tryghed for kunden og giver bedre mulighed for at skabe loyale kunder.

 

Tal med kunden

  • Kunden forventer at blive holdt orienteret om, hvad der sker, hvordan det går, og hvornår du forventer at blive færdig med arbejdet.
  • Sig pænt goddag og farvel hver dag til kunden og orienter om tidsperspektivet.
  • Dialog er det bedste middel til at skabe loyale kunder.

 

Har du allerede disse gode vaner og rutiner, så ved du, at de gør en forskel.

Få flere gode idéer og input til at skabe tilfredse kunder på HÅNDVÆRKERFOREDRAG.DK

Rigtig god arbejdslyst


Ulrik

Leave a Reply