Hvad er Supergod Kundeservice?

Skab Supergod Kundeservice for dine kunder

Supergod Kundeservice

… fordi god kundeservice ikke er godt nok.

Dine kunder forventer nemlig, at de får god kundeservice. Det oplever de ikke som noget ekstraordinært.

Derfor skal du skabe Supergod Kundeservice for at sikre dig, at dine kunder er så loyale at de kommer igen næste gang de skal handle.

Supergod Kundeservice giver loyale kunder

Du skal ikke gå efter at skabe loyale kunder for livstid. Det er ikke realistisk, at vi kommer til at handle med ret mange kunder, i hele deres livstid.

Derimod skal du skabe så god service, at dine kunder bliver så loyale, at de kommer ingen næste gang de skal handle.

Kampen om kunderne skal altså vindes fra gang til gang. Ligesom en angriber i fodbold ikke er bedre end sin sidste kamp, så er du ikke bedre end din sidste kundebetjening.

Kundeservice er ikke en mirakelkur der virker på 2 dage, men når du gør det rigtigt, så starter følgende proces og det giver masser af loyale kunder.

Hvor kommer de loyale kunder fra?

  • Når vi giver kunderne en Supergod Kundeservice– bliver de så loyale at de kommer igen næste gang.
  • Loyale kunder – fortæller andre om vores Supergode Kundeservice
  • Når andre hører om vores Supergode Kundeservice– kommer de også og handler hos os
  • Når vi gentager processen med at yde Supergod Kundeservice– kommer de nye kunder også igen
  • De nye kunder vil også fortælle om deres oplevelse af Supergod Kundeservice
  • Og sådan kan vi ved hjælp af Supergod Kundeserviceblive ved med at skabe nye loyale kunder igen og igen.

Sæt fokus på Supergod Kundeservice

Sæt fokus på Supergod Kundeservice i din virksomhed med et foredrag eller workshop

Hvorfor er det, at du er så vigtig?

Det er, fordi de bedste vinder – også når det drejer sig om salg og kundeservice.

Dine konkurrenter kan sikkert også levere cirka de samme:

  • Produkter og ydelser
  • Priser
  • Kvalitet

som din virksomhed kan.

Forskellen for kunden er derfor – DIG
og det, DU gør for at skabe Supergod Kundeservice.

Du er altså virksomheden vigtigste ressource, ligesom din indsats for at skabe Supergod Kundeservice også vil sikre dig den succes du ønsker dig.

Supergod Kundeservice kan også ses på bundlinjen

Virksomheder, der kæmper for at få en bedre bundlinje, overser ofte en løsning, der med garanti bringer tingene i den rigtige retning.
Løsningen kræver hverken godkendelse i banken, nyt produktsortiment eller et skifte i den politiske dagsorden.
Nej, denne løsning kan (og skal) gennemføres af ledelse og medarbejdere – i samarbejdet med kunderne.
Løsningen er at sætte fuld fokus på at skabe værdi for kunden og Supergod Kundeservice.

Giver det overhovedet værdi at sætte fokus på kundeservicen?

Ja, det giver rigtigt stor værdi, at have fokus på sine kunders behov og ønsker. Uanset hvilket branchen du er i, så vil kunderne forvente at få en god kundeservice og derfor går vi efter at skabe Supergod Kundeservice.

Beviset ligger i de mange undersøgelser, der gang på gang viser, hvor afgørende kundernes oplevelse er.

Her nogle få eksempler*:

  • 73% af dine kunder, fortæller om deres oplevelse til andre
  • Der er stærk sammenhæng mellem en god kundeoplevelse og virksomhedens evne til at fastholde sine kunder
  • 61% af dine kunder vægter virksomhedens evner til at forstå/løse problemer som det vigtigste

Det er en god idé at investere både ressourcer og tid i, at skabe den bedst mulige oplevelse for dine kunder.

Overvej lige, hvad Supergod Kundeservice kan gøre for både omsætning og bundlinje i din virksomhed.

Supergod Kundeservice – den sikre vej til vækst

Og det bedste er, at du og dine medarbejdere kan starte jeres rejse mod endnu flere tilfredse og loyale kunder – NU. DU skal ikke vente på nogen eller noget – DU skal bare i gang med at skabe Supergod Kundeservice.

*Kilde: Danskerne og deres oplevelse af kundeservice – en temperaturmåling i foråret 2013, af CBS og Wilke.

Kundeservice

Sæt fokus på Supergod Kundeservice

Sæt fokus på Supergod Kundeservice i din virksomhed med et foredrag eller workshop

Hvordan skaber du Supergod Kundeservice?

Lad dig inspirere til at skabe Supergod Kundeservice, af mine 9 værktøjer, som du finder i videoerne herunder.

Værktøjerne er universelle og kan bruges af dig der har personligt kontakt til dine kunder, uanset hvilken branche du arbejder i.

  1. Førstehåndsindtryk
  2. Vær engageret
  3. Skab gode relationer
  4. Afstem forventninger
  5. Vær fagligt kompetent
  6. Levér (alt) det, kunden skal bruge
  7. Ingen fejl
  8. Vær konstant
  9. Sig tak

Rigtig god arbejdslyst

Ulrik

1. Førstehåndsindtryk

Når din kunde møder dig, danner kunden sig hurtigt et førstehåndsindtryk af dig og din virksomhed.

Forskellige undersøgelser viser, at det kun tager mellem 7 og 30 sekunder, før kunden har dannet sig sit førstehåndsindtryk.

Om dette førstehåndsindtryk er et retvisende billede er ikke sikkert, men kundens førstehåndsindtryk er meget svært at ændre på.

Derfor er det vigtigt, at du mestrer at skabe et godt førstehåndsindtryk.

2. Vær engageret

Dit personlige engagement viser dine kunder, at du er der for dem.

Kunderne sætter pris på, at de kan se, høre og føle, at du er engageret i at løse deres opgave. Sæt kunden i centrum.

Det gør du blandt andet ved at stille relevante spørgsmål – og lytte til svarene.

Personligt engagement er en af de vigtigste faktorer for, om kunden oplever, at du skaber Supergod Kundeservice.

3. Skab gode relationer

Brug din viden om kunden til at skabe gode relationer. Brug f.eks. kundens navn, spørg ind til hans sidste køb hos dig eller spørg direkte, om han er tilfreds med den betjening, han får af dit firma.

Skaber du gode relationer til dine kunder, uden at blive for familiær, giver det dig en stor konkurrencefordel i forhold til dine konkurrenter.

At skabe gode relationer kræver, at du ikke kun tænker på at gennemføre ”en ekspedition”, men at du konstant har fokus på, at du skal skabe Supergod Kundeservice – på lang sigt.

4. Afstem forventninger

Vil du skabe Supergod Kundeservice, er du nødt til at vide, hvad der er vigtigt for din kunde.

Du skal aktivt opsøge den viden, der er nødvendig for, at du kan rådgive og vejlede kunden. Stil spørgsmål og lyt.

På baggrund af den viden kan du målrettet arbejde dig hen imod at opfylde kundens behov og forventninger og dermed skabe Supergod Kundeservice.

5. Vær fagligt kompetent

Din faglighed er et vigtigt redskab for at skabe Supergod Kundeservice.

Uanset hvor engageret du er og hvor godt et førstehåndsindtryk du skaber, så går den ikke i længden uden at være fagligt kompetent.

At være fagligt kompetent er ikke et stadie, du kan nå ved at tage en uddannelse. Uddannelse er nødvendigt, men din faglighed skal du holde ajour – hver dag, hele livet.

6. Levér (alt) det, kunden skal bruge

Du står som den professionelle med ansvaret for, at din kunde kommer hjem med (alt) det, han har behov for.

Resultatet af Supergod Kundeservice er blandt andet, at din kunde ikke får uforudsete problemer, som du kunne have hjulpet med at undgå.

Brug din faglighed til at hjælpe kunden rigtigt første gang.

7. Ingen fejl

Ingen laver fejl med vilje.

Jeg kan berolige dig – det er ikke realistisk, at du ingen fejl laver. Men at lave den samme fejl to gange er unødvendigt.

Selvfølgelig vil der opstå fejl, og fejlen i sig selv er ikke et problem.

Dine kunder forventer ikke, at du er fejlfri – men de forventer naturligvis, at du retter din fejl.

8. Vær konstant

At skabe Supergod Kundeservice betyder ikke, at du skal gøre noget helt vildt ekstraordinært for hver eneste kunde.

Det er selvfølgelig fedt at kunne skabe enkeltstående oplevelser, der gør, at en kunde deler den konkrete oplevelse på de sociale medier.

Men selv uden disse ”Facebook moments” kan du skabe dig stor og vedvarende succes.

Nøglen er, at du konstant skaber lidt bedre kundeservice end dine konkurrenter.

9. Sig tak

Vis dine kunder, at du sætter pris på jeres samarbejde.

At give udtryk for, at du er glad og taknemlig for, at dine kunder vælger at handle hos dig, er en rigtig god ide.

Kunderne husker en oprigtig hilsen

– uanset værdien. Her er det meningen, der tæller.

Lad fantasien råde – det behøver ikke altid være det traditionelle julekort.